Szolgltatsvlts
Idestova kt ve annak, hogy a DKV tvette a Hajd Volntl Debrecen autbuszvonalainak zemeltetst. Nyilvnval, hogy egy ekkora vlts komoly vltozssal jr, de nem mindegy, melyik irnyba...
Debrecen 2009. jlius 1. eltti buszos kzlekedse a klasszikus voln rendszereket idzte. Az infrastruktra nem volt sem elmaradott, sem „nyugati”. A flotta meghatroz mrkja az Ikarus, a tpuspaletta szles, a buszok mszaki llapota magas -sokak ltal irigyelt- volt. A vgllomsok s a megllhelyek nlklztek mindenfle technokrata vvmnyt, de a menetrendek -azok egyszersge miatt- mindenki szmra knnyen hasznlhatk voltak.
Termszetesen nem volt hibtlan a rendszer, hibaknt lehetett volna felrni a cscsidei zsfoltsgot s a fedlzeti utastjkoztats teljes hinyt.

Egy volt hajds Ikarus a cg dli sori telephelyn
Ebbe a jl mkd rendszerbe nylt bele a vros s annak cge, a DKV. A vrosnak hirtelen elkezdett nagyon nem tetszeni a HV szolgltatsa, s mindenron le akarta cserlni azt. A DKV konzorciumba tmrlt az Intertankerrel, s -lss csodt- megnyerte az idkzben kirt plyzatot. Az utasok s a kzlekedsbartok elsnek el sem hittk a hrt; nem is tudtk, hogy srjanak vagy nevessenek annak hallatn. Aztn eljtt a vrva vrt jlius elseje, s knytelenek voltunk megismerkedni a rgi-j szolgltatval s annak szolgltatsval. Igen, knytelenek lettnk. Mert senki nem krte a vrost s a DKV-t arra, hogy szlljon be a 140 -tbbsgben itthon, ramatyul sszeszerelt- j buszval a buszos bizniszbe. Senki sem akart tlni a csukls Ikarusbl a szls Volvba. Senki nem akart reggelente lemaradni a 19-esrl azrt, mert mr legfeljebb csak a tetn lett volna szabad hely. Senki sem krhoztatta a volnt azrt, mert nem utazs kzben tudta meg, hogy aznap kiknek van nvnapja. Egy vidki sem akart majdnem dupla annyit kiadni brletre hnaprl hnapra, s kevs debreceni akart hirtelen villamossal s trolival utazni az sszvonalas brletvel. Kevs fnyesudvari akart rgtn jzsra, s kevs tcskerti a Veres Pter utcra eljutni tszlls nlkl. Kevesen akartak vrost nzni azrt, mert az vek ta ugyanarra kzleked jratukat eltereltk valamerre. Nem sok ember szeretett volna a megllkban hrom-ngy-fle menetid kzl vlogatni, mgis idrl idre hossz tzperceket vrni a buszra.
Tlzs lenne azonban azt lltani, hogy csak szenveds lenne Debrecenben busszal kzlekedni. A volnnak anno nem volt nirnija. A DKV ezt egyenesen tklyre fejlesztette, gy a „Pontos kzlekeds, kiszmthat szolgltats.” szlogen elolvassa utn legalbb keser mosollyal szllunk fel a ksve rkezett buszra.

Egy Cvisbusz
A voln nem tudott improvizlni. A DKV mindig tud tud valami „sk” dolgot produklni. Erre j plda a ketttrt tblk serege. Ha rossz a kijelz, s ha a 23-as busz vezetje nem tall, csak 23Y-re val tblt, nem problmzik, letri az „Y”-t s a rossz vgllomst, s mr megy is forgalomba.
A voln nem volt kvncsi az utasaira. A DKV viszont nagyon is az. El is ksztettk az gyflkapu nevet visel szolgltatst, ahov ha be kvnunk regisztrlni, sok -tlsgosan- szemlyes adatunkat (pl.: lakcm!) kell megadnunk.
Ez a szolgltatvlts egyben szolgltatsvlts is lett. Egy viszonylag jl mkd, kiszmthat szolgltats helyett kaptunk egy llandan vltoz, arrogns, alulmretezett kapacitst. A vltozs teht rossz irnyba trtnt...
Csolity Vilmos 14.c
|